Simblogg

Alla inlägg under februari 2011

Av Amelia - 20 februari 2011 11:34

Jag kollade på youtube igen och upptäckte ännu en bra musikvideo! Det är You Belong With Me av Taylor Swift. Den här gången är den inte gjord med sims 2 utan sims 3! Så jag tänkte visa den:                                                                                 Bra låt, eller hur?

    Varsågod och kommentera vad ni tyckte om låten!   

Av Amelia - 18 februari 2011 19:07

Hejsan! här kommer historien om Sharps del 8, i den här delen så har ju Erik flyttat in hos dem, så han får en egen färg! Här är färgguiden:

                                    Vanessa=röd

                                    Lora=rosa

                                    Tom=grön

                                    Erik=orange

Ja... här är mitt rum, eller snarare vårt rum nu.

Ja... godnatt då, Lora. 

Öhh... godnatt...

"Det känns lite konstigt att dela rum med en karl man inte minns, trots att jag vet att han är min pappa!""Lora verkar lite obekväm med att ha mig i hennes rum..."

"Ah... vilken underbar morgon!"

Ding dong!

 "Just det, jag hade glömt att Wei ska komma på besök idag! det måste vara han som ringer på dörrklockan!"Wei, jag har saknat dig!

Wei: jag har saknat dig också, Lora. Du lämnade Kina för tidigt!

 Förlåt, Wei, men mamma ringde mig och sa att vi skulle flytta. Så jag var tvungen att åka hem en dag tidigare.

 Jag förstår.

Visst ser soffan inbjudande ut?God morgon, gu... vem är det där??

Åh, mamma! det här är Wei Pei från Kina, jag träffade honom på min resa i Kina! Han lärde mig lite om Sim Fu!

Bjuder du hit en kille från Kina utan att ens fråga om det är ok??

Så kan man säga..."VAAA????" 

VAD HÅLLER DU PÅ MED????

Inget särskilt, bara kysser min kille.

DIN KILLE???NU GÅR DET FÖR LÅNGT, LORA!!

Mamma, låt mig förklara!

Förklara vadå?? att du träffar killar bakom min rygg??

Mamma, du förstår inte...

Jo, jag förstår precis!Och på kvällen...

Lora, berätta varför du bjöd hit den där Wei!

När jag tränade Sim Fu i Kina så träffade jag Wei och han hjälpte mig med träningen. Vi hade så kul tillsammans, så vi kom varandra rätt nära, som mer än vänner.

Fortsätt.

Jo, och en dag innan min resa var slut så ringde ju du om flytten och jag var tvungen att åka hem genast! jag hann inte ens säga adjö till Wei innan jag åkte. Så för ett par dagar sedan så ringde han till mig och sa att han vill komma hit och träffa mig igen.

Så det var alltså han som kom på idén att hälsa på?

Skönt att du äntligen fattat.Två år senare.

 Grattis på födelsedagen, Melanie!

Grattis, Melanie!

Grattis grattis, Melanie!

Grattis!Redo för din födelsdagsmiddag, Melanie?

Melanie: dada, haha!

 Haha, mamma älskar dig, gumman!Några dagar senare.

Så, Melanie! frukost serverad.

Dada haha! uh!

Det märktes snart att Melanie var en riktig smutsfia.Vem kunde ana att en så liten unge kunde skapa sån oreda?

Ta det lugnt, Melanie är ju faktiskt bara 2 år.

Jag vet, men ändå...Hej hej, Melanie.

Dada!

Du skapar då oreda överallt, Melanie!


                                    Fortsättning följer...


                                             söndag       

      

   


                                     

                                      


Av Amelia - 17 februari 2011 22:54

Jag tittade just på youtube, när jag såg den här lilla videon. Så jag tänkte att ni också skulle få se den:                                                                                                                Visst är den bra? 

        Kommentera vad ni tyckte om låten!   

Av Amelia - 17 februari 2011 15:57

Hej på er! som jag lovade så ska jag visa hur man bygger ett fint hus från grunden i sims 3. 

1. Bygg en grund till huset, jag väljer att min grund ska vara såhär stor.

     Ni får såklart välja själva om ni vill ha en grund eller inte.

    Nu har vi en bra början.

2. Precis som i sims 2 så måste vi självklart bygga väggar runt grunden. Sedan         måste vi fixa rummen i huset.

3. Nu är det dags att vara lite kreativ! Det är nämligen dags att tapetsera                 väggarna! golvet tar vi senare.4. Placera ut en ytterdörr! För att göra huset lite extra snyggt så bygger vi en           altan, men det är naturligtvis inte nödvändigt!         

    Hur som helst, jag vill ha en altan så jag bygger en. Men jag vill ha lite mer än    så! 5. Altan eller inte, vi måste sätta dit en trappa ändå!6. Som ni ser så byggde jag ut altanen lite. Men jag vill ha det lite extra fint             utanför också, så jag satte dit lite blommor...7.  ... och snygga staket!8. Nu går vi in igen och fixar golven, placerar ut fönster och dörrar!9. Nu ser huset ut såhär! fint, eller hur?? Huset är i praktiskt taget färdigt, men         jag vill ha en extra detalj utanför huset!10. Så! det syns inte så mycket i mörkret, men jag placerade ett rött staket              ovanpå altanen för att piffa till det lite!

     Nu är huset färdigt! visst är det fint?


                                   Vad tyckte ni om guiden?

                            Kommentera vad ni tyckte om guiden!


                                                    

                                                 




Av Amelia - 16 februari 2011 16:28

Hej! här kommer (den försenade) del 4 av historien om Tina Char! här är färgguiden:

                                             Tina=lila

                                             Alicia= grön

                                             Rafael=blå

                                             Samantha=röd

                                             Övriga=vinröd

Åh, Tina! jag trodde aldrig att jag skulle få träffa dig igen!

Mamma... du måste nog tacka min underliga dröm, hehe!

Förresten, jag hörde att du träffade någon Rafael! vem är det?

Han var min pojkvän på gymnasiet, och sedan flyttade han iväg och jag visste inte vart! men när jag var på väg till gymmet för någon vecka sedan, så träffade jag honom igen!

Jag hörde att ni träffades i morse också! vad gjorde han då?

Friade till mig!

Gjorde han? när är bröllopet då?

Om två månader, vill du komma?

Hemskt gärna, gumman! men du borde nog gå hem, det är väldigt sent!

Ja, hejdå, mamma!Två månader senare.

 Jag kan inte fatta att det är idag jag ska gifta mig med Rafael! Jag måste se perfekt ut, sedan måste jag fixa till baksidan så det blir riktigt fint för ceremonin!Sådär, nu ser det jättebra ut! dags att bjuda hit alla så bröllopet kan börja!

Rafael borde vara här snart, i alla fall!Så, både mamma och Alicia är inbjudna!Jag lovar dig, Rafael, att älska dig för evigt.

Och jag lovar dig, Tina, att älska dig för evigt.

"Jag fattar knappt att det här är sant!"

"Snacka om att ta ett stort steg!"

Hurra för Tina och Rafael!

Hurra för Tina och Rafael!

Hurra!

Sedan avslutas bröllopet med en kyss.

"Jag tror knappt att det här är sant! jag är så lycklig!"Åh, Alicia! ringen är så vacker! se på den, visst är den underbar?

Jättevacker, grattis att ni gifte er.

 Alicia, tack!

Tack för vad?

För att du kom till mitt bröllop!

 Åh, det behöver du väl inte tacka för!

 Jo, jag är tacksam för det!Tack för att du kom, mamma!

Du bjöd ju in mig för två månader sedan, minns du inte det?

 Åh, nu minns jag! det gjorde jag, och tack för att du kom!

Tina, vem är det som pratar med din man?

 Va? Bäst jag hälsar på henne, hon kanske är trevlig?Hej, jag heter Tina.

Marina: jag heter Marina Prattle. Och jag har haft ögonen på dig ända sedan du flyttade till Bridgeport.

Vad menar du?



                                    Fortsättning följer...


                                           tisdag

    


     


Av Amelia - 15 februari 2011 17:08

Hejsan på er! jag skriver en guide om hur man bygger ett lite knasigt hus på sims 2:  

         

1. Börja med att bygga en grund, jag väljer att min grund ska vara såhär stor.

    Nu har vi en bra början.

         

2. Nu bygger vi väggar runt grunden. Det är den lätta delen.    

       

3.   Nu börjar vi bygga några rum inne i huset. Var noga med hur stora

      eller små rummen är, så vi inte gör så att simmarna inte kan ta sig

      fram. 

           

4.     Om du vill ha en övervåning så är det dags att sätta dit en trappa nu.

        Själv vill jag ha en övervåning, så jag sätter dit en trappa. Men ni

        får självklart välja själva. Om ni inte vill, så kan ni gå direkt till nästa

        steg.

           

5.     Sätt dit en dörr, och eftersom vi började med en grund så måste vi

        sätta dit en liten trappa, för att krydda lite extra på trappan så kan

        vi placera ut ett par snygga räcken.

                  

6.      Dags att tapetsera och fixa lite, placera ut golv och tapeter som passar

         bra. Så, nu är nedre våningen nästan klar! nu kan vi börja med                             övervåningen. Men glöm inte att placera ut dörrar.

            

7.       Som ni ser så har jag redan placerat ut mina väggar på övervåningen.

          Man måste naturligtvis inte placera ut väggarna som jag gjort här, men 

          mitt hus är bara ett exempel. Ni får såklart bygga som ni vill.

             

8.        Precis som på nedre våningen så måste vi tapetsera och placera ut

            golv, vi tapetserar för att de ska se bättre ut, men golvet är ett måste!

          annars kan ju simmarna inte gå på övervåningen! Nu när båda våningarna

          är klara så kan vi placera ut fönster lite här och där.

                     9.   Så, huset är färdigt! nästa steg är möbleringen, men den behöver ni

         nog inget inlägg för!


                                  Sådär, visst ser huset lite lustigt

                                   ut från utsidan?

                                                     

                            Kommentera vad ni tyckte om guiden!


                            

Av Amelia - 15 februari 2011 15:00

Sims 3, sims 3 och mer sims 3! jag knappt bloggat något om sims 2! men jag frågar er, vill ni se hur man bygger ett riktigt fint hus i sims 2? eller vill ni hellre bara att jag ska fortsätta blogga om sims 3? kommentera vad ni tycker!         

Av Amelia - 13 februari 2011 15:26

Här är historien om Sharps del 7! här är färgguiden:

                                            Vanessa=röd

                                            Lora=rosa

                                            Tom=grön

                                            Övriga=blå

"Det måste finns någonting att läsa om min pappa i mammas privata data! aha! här är något intressant! "De träffades på ett café", hmm... det är inte det jag är ute efter! vad står det här då? "de gifte sig i rosenträdgården" nej, jag vill inte veta var de gifte sig! här då? "de fick en dotter" för det första visste jag det redan, och för det andra så är det inte vad jag letar efter! Men här då? ja, det här är vad jag letar efter: "de bråkade, och Vanessa tog med sig Lora och stack sin väg!" "Här står det även var pappa bor nu, han bor här i stan och älskar böcker, han tillbringar största delen av sin tid i biblioteket"!

Så mycket information, jag letar i biblioteket och ser om jag kan hitta honom!Okej, här är biblioteket! dåså, jag går in och ser om jag hittar honom!" Det här måste vara han! jag minns lite av hur han såg ut i drömmen"  

Ursäkta mig? får jag möjligen prata lite med dig?

Erik: va? vem är du? 

Jag heter Lora Sharp, du då?

Erik Sharp. 

Hette din fru möjligen Vanessa Sharp?

Du menar väl min ex.fru?

Ja, precis! jag vet att ni skilde er!

Vi skilde oss inte formellt, hon bara tog vår dotter och försvann!

Vanessa Sharp är min mamma! vilket betyder att...

...Nej! det är inte möjligt att du skulle kunna vara min dotter!

Varför inte? vad hette din dotter?

Lora Sharp.

Det är just vad jag heter, och jag bor med min mamma och hennes nya kille Tom Lowe! som hon var ihop med på gymnasiet!

Så hon bor ihop med den där cassanovan?

Rättare sagt så bor han med oss, men vad menar du med cassanova?

Vi gick på samma gymnasium alla tre, och jag såg ofta Tom flirta med alla tjejer.

Va?? fick mamma aldrig veta något?

Jag tror inte det.Men om du såg att Tom flirtade med andra tjejer, varför sa du inget till mamma?

Jag försökte, men hon vägrade tro mig! så hon får skylla sig själv om hon får veta det!

Hur kan du säga så??

Jag slutade bry mig när hon vägrade tro mig när jag just hade sett honom flirta med Josefin!

Josefin?

Hon gick på med oss på gymnasiet.

Vet du, du borde kämpa mer för vad du vill göra.

Det gör jag redan, jag kämpar för att undvika henne så mycket som möjligt!Vet du, jag tror att mamma gärna vill träffa dig! ni var ju gifta en gång! följ med mig hem!

Va?

Ja, kom nu!

Men...

Nu går vi!Här bor vi, mamma vill nog väldigt gärna träffa dig! hon är därinne.

Jag fattar inte att jag gör det här!Erik?!?

Vanessa?!?

Hur vågar du visa dig här??

Lora tvingade hit mig.

Jaså? då ska jag fråga henne varför hon släpade med dig hit!Lora, varför tog du med honom hit?? och hur hittade du honom??

Jag kollade i din privata data, där stod allt om honom, om er! och jag vill att han flyttar in hos oss!

Men du kan inte bara släpa hit någon jag inte träffat på 15 år och sedan begära en sån sak!

Men mamma, jag vill bo med båda mina föräldrar!

Jag kan vara vän med honom, men inte mer än det!Men jag vill att vi ska vara en riktig familj, med pappa istället för Tom.

Gumman, jag älskar Tom.

Men inte jag! jag vill att det ska vara du, pappa och jag!

Men varför sa du inte bara det? han kan bo här med oss, men vi blir inte ihop! kom ihåg det!

Menar du det? kan han bo här?

Ja, men bara om han vill bo med oss.

Fråga honom! det är bäst att du frågar, eftersom ni var gifta en gång!Erik, Lora vill att du bor här med oss.

Vill Lora det?

Ja, tydligen hade hon en dröm om när vi gjorde slut och jag stack min väg, sedan ville hon absolut leta reda på dig.

Tja... jag kan väl flytta in hos er, men har plats för mig?

Det kan vi nog ordna, om du vill flytta in.

Okej, jag flyttar in, för hennes skull!

Lora, han flyttar in här.

Jaa!! toppen! du kan få sova i mitt rum, jag har gott om plats där.

Okej, vi säger så då!

 

                                    fortsättning följer...

 

                                           fredag 

                                                  

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards