Simblogg

Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Amelia - 19 mars 2011 19:39

Var just ute med mamma och pappa, de sa att månen var helt fantastisk! Stor och orange, sa de att månen var! Men när jag skulle se den så hade den hunnit så högt upp så den såg ut som en helt vanlig fullmåne. Jag blev lite besviken, men vi ska försöka på nytt imorgon. Då kanske den är lika fantastisk som mamma och pappa sa att den var ikväll!

Önska mig lycka till, kära bloggläsare!   

     

Av Amelia - 19 mars 2011 13:52

Hejsan! Här kommer nästa del av historien om Sharps, ledsen att den inte kom igår! Här är färgguiden:

                                                  Vanessa=röd

                                                   Lora=rosa

                                                  Tom=grön

                                                  Erik=orange

                                                  Övriga=blå

Vem var det som ringde?

 Usch, det var den där Tom!

 Ger han aldrig upp?? Varför ringer han jämt?

 Han vill fortfarande ha mina pengar, så han försöker locka mig att betala honom en massa pengar.

Är vi på väg att bli...panka??

Nejdå, jag avvisar hans erbjudande jämt.

Erbjudanden?

Ja, erbjudanden som han hittar på vart efter han kommer på dem!

Vad elakt!

Verkligen, men nu måste jag gå! Jag är bjuden på fest hos Robert Castor."Vilken tråkig fest, Robert låter gästerna göra vad de vill själva. Ja, här får jag sitta och äta höstsallad ensam!"

 Cherish: Du är väl Vanessa Sharp? Jag har något till dig!

"Bäst jag går och kollar vad Cherish har!Tack för klänningen, Cherish!

Jag hörde om ditt bröllop, hur går det mellan dig och den här Tom?

Vi är inte gifta längre, han gjorde slut med mig så fort vi bytt ringar.

Åh, förlåt! Jag skulle inte frågat, men jag beklagar!

Ingen fara, jag visste att någon skulle fråga förr eller senare. Du behöver inte beklaga dig för det, jag har ändå hittat en annan kärlek.

Vem då?

Erik Sharp, mannen som jag var gift med för 15 år sedan. Jag kan tacka min äldsta dotter för att hon tog med honom hem till oss, likaså kan jag tacka drömmen hon hade om när jag stack ifrån honom.

En dröm?

Ja, min dotter berättade att hon drömde om när jag gjorde slut med hennes pappa och jag tog med henne med mig.

Du behöver inte berätta allt, det där är ju saker som bara rör dig och din familj.Titta, Erik! Cherish Curious gjorde den här klänningen åt mig, visst är den fin?

Jättevacker, det märks att hon är duktig på att sy.

Verkligen, men jag måste visa dig något.

Vadå?

Följ med mig ut, så tar vi det därute någonstans.Passar det här stället bra?

Ja, det passar jättebra. Lyssna, du och jag har ju kommit varandra rätt nära av att bo tillsammans, och jag vill ta det upp det ännu ett steg.

Hur då?Ehm... såhär!

Vanessa närmar sig Erik och...

... kysser honom!Samtidigt hemma...

Redo att lära dig gå, Melanie?

Dada!Kom till mig nu, Melanie.Ojdå, tappade du balansen? Ingen fara, vi försöker igen!Kom hit, Melanie!Haha! Det är nog bäst att låta mamma lära dig gå!

Aha!Stå kvar där nu.Kom hit nu...ojdå! Tappade du balansen? Låt oss försöka igen.Bravo, duktigt! Kan du komma ända fram till mig också?Åh, vad du är duktig, Melanie! Bravo bravo! Låt oss om du kan göra det igen!Jättebra, Melanie! Du är så duktig, kan du komma ända fram till mig också?Du klarade det! Du har nästan lärt dig gå, nu räcker det med träning för idag.Sådär ja, gumman! Sov så gott nu, dröm sött!Jag går och lägger mig nu, Lora. Stanna inte uppe för länge!

Nejdå, pappa.Vilken vacker och stjärnklar natt.


                                        Fortsättning följer...

                                              måndag

                           (Eftersom det blev Monty igår istället!)                          


          


 


 


Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards