Simblogg

Alla inlägg under april 2011

Av Amelia - 12 april 2011 16:54

Jag vet att den är lite kort, men eftersom det är första delen så tänkte jag att vi mjukstartar lite.

                                                                                                                         

                                          Erika=grön

                                          Halden=blå

                                          Alyssa=röd

                                          Riddare Maria=orange

                                          Läkare Annabelle=Rosa

                                          Övriga=Grå/Cyan

                                          

                                                                                                                        

Ers nåd Erika, jag kommer från fjärran land för att be om hjälp.

Res er, och tala.Min far vill inte att jag gifter mig med min älskade. Jag ber om ert tillstånd att gifta mig med henne.

Det var ett ovanligt problem, men låt gå. Ni har mitt tillstånd att gifta er.

Tackar ödmjukast, ers nåd Erika.Ers nåd Erika, jag ber er om hjälp.

Res er, och tala.Jag grävde upp denna kista på min åker, full med guld. Min gård håller på att gå under, men med detta guld kan jag så nya grödor.Guldet är ert, använd det klokt.

Det ska jag med glädje göra, tack så väldigt mycket, ers nåd Erika!Plötsligt blev drottning Erika anfallen mitt i tronsalen framför ögonen på Erikas make Halden och hennes dotter Alyssa! Tur att Erika kunde en del användbara stridstekniker.VAKTER! VAKTER! GRIP HONOM!!Vakt: Ni kallade, ers nåd Erika.

Den här mannen anföll mig! För honom genast till stocken!

Kom med här då!

Hale: Nej, vänta stopp! Grip mig inte, snälla!

För honom till stocken, befria honom inte förren ni har mitt tillstånd! Det är en order!

Ska ske, ers nåd Erika!

Gör han om samma sak igen ska han föras till hålet!

Som ni önskar, ers nåd Erika.Hale: Jag ger mig, jag lovar att aldrig göra om det! Kan jag få bli befriad nu?

Nej! Ni får allt sitta i stocken ett tag till, Hale!Jag antar att det är dags att sköta mina kungliga plikter snart...

                                              

                                          Fortsättning följer...        

     

                      

Av Amelia - 11 april 2011 20:41

Nu har jag spelat medeltiden hela dagen och jag ska lägga mig snart. Så historien och min utvärdering på spelet kommer imorgon istället!

Jag kan i alla fall säga att det var jättekul, och jag lärde mig faktiskt rätt snabbt!Hann inte ta några bilder, så det gör jag imorgon istället!

Ses imorgon då, kära bloggläsare!   


Av Amelia - 11 april 2011 16:15

Äntligen är det mitt! Sims medeltiden ligger framför mig på skrivbordet och liksom skriker "installera mig! installera mig nu!" Så nog ska jag installera det nu, det blir en historia från medeltiden senare, när jag hunnit lära mig hur man ska göra!

Ses senare! Sims medeltiden, här kommer jag!    

Av Amelia - 10 april 2011 17:12

För några dagar sedan så bestämde jag mig för att följa efter spökena som åker bort från kyrkogården. Så nu vet jag vart de åker, vet ni?Här åker ett åldersspöke iväg från kyrkogården. Jag följde efter hans bil genom kvarteret, ett antal gånger var jag nära att tappa bort honom, hehe! Men jag hittade honom alltid efter några minuters sökande medan spelet var pausat. Till slut var han framme, i hans gamla hem! Alltså åker spöken hem på natten för att hemsöka sin familj! Booo, läskigt värre!När jag gick tillbaka till kyrkogården så kom ett annat spöke fram, det syntes att hon var en vuxen sim som drunknat. Det kan man ju se på hennes färg!Jag antar att hon åker till sitt gamla hem. Jag såg inte att ett annat åldersspöke åkte iväg före vår drunknade flicka. Här är hon som åkte iväg före flickan, tydligen.Hon åker visst den här vägen. Vår drunknade flicka åker visst samma väg!Jag blev lite chockad först, när vår drunknade flicka åkte förbi mina simmars hus! (Jag trodde först att hon skulle ta och hemsöka MINA simmars hus, men det gjorde hon som tur var inte! Hon tillhörde aldrig min simfamilj!)


Fler bilder på vart hon och ålderskvinnan åkte glömde jag ta, ledsen för det!   

Men nu vet ni i alla fall vart spökena åker!

Ses, bloggar mer senare!                      

Av Amelia - 9 april 2011 22:25

Min sim beställde en hem en pizza, vilket hon inte gjort förut! Och snacka om att pizzan var stor, kolla bara på de här bilderna:Gigantisk kartong, va?? Men det är inte bara kartongen som är stor......pizzan är också himla stor! 

 Ja, det här är väl sista inlägget för idag, så godnatt!    

Av Amelia - 8 april 2011 20:57

Fortsättning på min machinima eller inte? Nu har hela 10 personer röstat, och det är riktigt jämt mellan ja och nej! Så rösta på, jag kommer hålla koll på era röster...

Och tack för att ni läser min blogg! 

rösta...rösta! RÖSTA!!

Av Amelia - 8 april 2011 17:02

Spelade just sims 3, och jag vill uppmärksamma er som inte kände till den, att dödsblomman är viktig om man av misstag dödade en sim och vill ha tillbaks den genast! På dessa bilder kan du se att den funkar, men den har förekommit i ett tidigare inlägg också förstås. Men för dig som inte läste det inlägget, här är något liknande: Som sagt, ibland är liemannen snäll. I alla fall om den döde simmen har en dödsblomma i sin ryggsäck. Då kommer spöket göra såhär!Tackar tackar, snälle herr lieman! Hihi!  Ja, vad mer kan man säga?  Liemannen tackar för blomman och försvinner (eller börjar läsa en bok). Men i det här fallet så tackade han min sim för blomman och försvann, puts väck! En brand är ett ämne som är värt att prata om, hehe!

Ok, den här gången var branden med vilje, eftersom jag ville visa det här.


Kommentera om ni har några frågor, jag blir bara glad för era kommentarer!                                                          

    

Av Amelia - 7 april 2011 18:14

Kan ni gissa vad jag lyckades övertala pappa att göra?? Beställa sims medeltiden!!!! Jippie!!   

Ni som har det, kan ni kommentera med några tips? Förresten, Sharps är på G nu!

                                                                                                  

            

            Längtar som en galning!   Jag bara vet att det kommer 

            vara ett riktigt vinnarspel! Vi ses snart, nu ska jag göra klart Sharps-                   delen!     

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards