Simblogg

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Historien om Sharps del 27

Av Amelia - 23 maj 2011 13:11

Den här delen skulle kommit igår, men datorn strulade som vanligt så allt blev ett enda kaos! Men här kommer delen, håll till godo!

                                                                                                                         

                                                   Vanessa=röd

                                                   Lora=rosa

                                                   Tom=grön

                                                   Erik=orange

                                                   Melanie=cyan

                                                   Albert=mörklila 

                                                   Claire=ljusrosa

                                                   Övriga=blå                                                Del 27                 Tror du att min lillebror kommer tycka att jag blir en bra storasyster, mamma?


Det tror jag säkert, Melanie.

Jag lovar att hjälpa till med att ta hand om honom, mamma!

Haha! Tack, Lora.Hallå, lillebror? Har du det bra där inne?

Haha! Det har han säkert! Men skulle inte du skjutsa Melanie till snabbköpet för den där forskningsuppgiften?

Jo, jag ska det. Hejdå, lillebror!Kom nu, Melanie. Nu åker vi!

Jag kommer, Lora. Hoppas bara att han inte kommer medan vi är ute!

Haha! Ingen fara, Melanie. Jag ska inte föda förren om 7 månader.

Så länge? Ska jag vänta 7 månader innan jag får se min lillebror?

Du ska se att tiden bara flyger iväg, så var det när mamma väntade dig, Melanie!

Verkligen?

Japp, men kom nu så åker vi till snabbköpet!Tror du att jag klarar av den här uppgiften om snabbköpet?

Jag gjorde den också när jag var i din ålder, Melanie!

Varför gjorde du den då?

Det var nödvändigt för att klara av grundskolan.Ska du följa med mig in?

Nej, men jag väntar utanför på dig!"Hoppas att det går bra med uppgiften..."

Lycka till! Men du behöver ingen tur, du klarar det här galant, det vet jag bara!

Tack!Efter någon timme kom Melanie ut igen, precis som Lora sagt så klarade Melanie av uppgiften strålande!Tack för att du trodde på mig, Lora!

Ingen fara, det är det man har syrran till.

"Åh, där är ju pappa!"Hej, pappa!

Nämen, ser man på. Min dotter!Jag har saknat dig så, hihi!

Du får gärna komma över till mig någon dag och sova över.

Åh, får jag det?

Självklart, allting för dig.Får jag följa med dig hem redan nu och sova över?

Tyvärr, jag är rädd att Vanessa vill att du frågar henne först om du får.

Okej, en annan dag kanske?

Javisst.Ledsen, men jag måste gå nu. Vi ses, gumman!

Hejdå, pappa!"Men var är Melanie? Satt hon inte i baksätet i bilen? Tydligen hoppade hon ut, jag måste genast åka ut och leta efter henne!""Måtte hon vara utanför snabbköpet!"Där är du ju, varför hoppade du ur bilen?? Jag har letat efter dig över hela stan!

Förlåt, men jag såg pappa och...

Men du kunde ha sagt något innan du bara hoppade ur bilen!

Jag ville bara hälsa på pappa snabbt. Jag trodde att du märkte det och väntade på mig! Men du bara åkte iväg!

Jag trodde att du fortfarande satt i baksätet!

Men Tom Lowe är ju min pappa, och jag träffar honom så sällan att ni borde låta mig hälsa på honom när jag ser honom!Okej, jag antar att du har rätt, Melanie! Men säg till innan i fortsättningen, okej?


Du har rätt, förlåt. Jag lovar att låta dig veta innan i fortsättningen.

Kom nu, så åker vi hem!Snabbt hade det hunnit gå 7 månader. Precis som Lora hade sagt, så bara flög tiden iväg. Nu var det inte långt kvar tills Vanessa skulle föda.

"Det verkar som om det bara är jag som är uppe med tuppen idag, haha!"God morgon, Melanie. Är du spänd idag?

Jag antar det, mamma har blivit så tjock nu!God morgon, tjejer!

God morgon, pappa!

God morgon, Erik.Ah, vilken härlig morgon!Morgonstund har guld i mun, flickor!

God morgon, mamma. Har du sovit gott?

Jo, rätt så bra.Får jag se honom snart, mamma?

Kanske det, om han vill komma ut snart.Det ska bli så spännande, mamma! Åh, han sparkar!

Ja, det känner jag också.Eftersom det snart är dags så är det nog smart att läsa på om hur man sköter om en baby.

Men pappa, det gick bra när mamma väntade Melanie! Och jag hade inte läst något om hur man gjorde!

Men det är bäst att läsa på, så barnet får den bästa uppväxt som någon kan få!Bara tvätten kvar, sedan kan jag vila mig lite. Här är böckerna. Vi skyndar oss att läsa dem!

Okej."Det bästa med att vara gravid är att man får vila så mycket man vill, haha!""Bara 5 sidor till, sedan har jag läst klart boken!""Jag har bara 6 sidor kvar, sedan kan vi åka hem!"Är du klar med läsningen, Lora?

Ja, jag blev just klar.Då åker vi hem, jag vill vara hemma om barnet kommer snart!

Det vill jag också, kör fortare!

Han kan inte köra fortare än så här, annars bryter han mot lagen om hur fort man får köra.

Finns det en lag som bestämmer det?

Japp.Hej, mamma!

Hejsan, gumman!

Är läget lugnt?

Än så länge, ja.Är läget lugnt?

Jadå, ingen ingen fara ännu.Jag känner på mig att han kan komma snart!

Så det är en pojke? Jag som sa att att jag inte ville veta innan det är dags!

Det är ändå inte långt kvar, jag är säker på att han kan komma när som helst nu.Plötsligt kom Vanessa in i rummet och satte sig i en fåtölj.

Är det dags, mamma?

Inte än, men jag känner på mig att det snart är dags!Men ett par timmar senare ställde sig Vanessa upp och började skrika!

Ahhh!! Aj! Åhhh! BARNET KOMMER, BARNET KOMMER!!!

Mamma, vad ska vi göra?

Ahh! Stanna här hemma med Lora, ahh! Ta mig till sjukhuset, Erik! AHH!!!

Kom nu!!

Mamma? Mamma!

Ja ja, men jag måste till... AHH!! SJUKHUSET NU!!!Ta det lugnt, Melanie! Allt kommer att gå fint, och jag stannar här med dig!

Men tänk om det inte går bra då? Tänk om...

Lugn, lugn! Det kommer att gå bra.

Trots att Lora försöker lugna henne, så kommer tårarna ändå fram (På Melanie, alltså!) Men till slut lugnar sig Melanie och slutar gråta.

Såja, sätt dig en stund.Erik, vänta! Inte så fort, jag kan inte springa nu!

Jag springer in och säger till läkarna att förbereda förlossningssalen!Efter flera timmars kämpande och ansträngningar på Twinbrooks sjukhus, födde Vanessa Sharp en liten pojke som fick namnet Jake!Hej, flickor.


Var är mamma?

Ja, var är hon?

Lugna er, hon är just på väg in.Åh, mamma! Där är han ju, åh, så söt han är!

Ja, visst är han?

Gick allting bra, pappa?

Jadå, allt gick bra!God natt, min lilla älskling! 


                   

                                          Fortsättning följer...                                                                

 
 
Andrea :D

Andrea :D

23 maj 2011 16:18

Väldigt bra del :D

http://andilove.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

23 maj 2011 18:49

Söt Jake är!
+ Bra del! =)

http://malinssimsblogg.bloggplatsen.se

 
Trude

Trude

23 maj 2011 19:28

Bra del:)

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Tove

Tove

24 maj 2011 20:34

Bra del :) Söt Jake var!

http://www.simstips.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amelia - 13 februari 2015 21:55

Hej allihopa!  Nu har det gått väldigt lång tid sedan jag skrev sista inlägget. Men som ni kanske har räknat ut så har jag slutat att blogga. Detta av flera anledningar:  1. Min stationära dator som alla mina simsspel är installerade, är helt kap...

Av Amelia - 26 maj 2014 15:15


Hej, allihopa.        Det har nu gått flera månader sedan senaste inlägget, jag vet. Men jag funderar faktiskt på att sluta blogga, tråkigt nog. Nåja, jag kanske inte slutar helt. Jag vill inte ta bort bloggen, för det vore synd att kasta bort allt...

Av Amelia - 3 januari 2014 18:30

Hejsan, allihopa! Nej, ni ser inte i syne- här kommer faktiskt del 14 av Tiaras liv. För att gottgöra att jag inte uppdaterat på länge, så gjorde jag en extra lång del som nyårsspecial precis som förra delen var en påskspecial, minns ni? I alla fall,...

Av Amelia - 1 januari 2014 17:47

Hejsan, allihopa. Japp, jag vet att jag inte har bloggat på evigheter, men jag har mina skäl. I alla fall, nu är det nytt år igen (2013 gick riktigt fort, tycker ni inte?). Jag fick Sims 3 In I Framtiden i julklapp, men har nyss börjat spela det. Jag...

Av Amelia - 6 november 2013 21:19


Hejsan, allihopa! Jag är hemskt ledsen för att jag inte har bloggat på nästan en månad, och ja, lovet är slut. Jag trodde att jag skulle få en stund över på lovet, men vi gjorde så mycket nästan varenda dag så bloggandet blev inte av. I måndags tänkt...

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards