Simblogg

Alla inlägg under juni 2011

Av Amelia - 15 juni 2011 17:26

Det här är kanske en lite konstig del, men det är i alla fall något! Hoppas ni gillar den!

                                                                                                                         

                                                   Vanessa=röd

                                                   Lora=rosa

                                                   Tom=grön

                                                   Erik=orange

                                                   Melanie=cyan

                                                   Albert=mörkt lila

                                                   Claire=ljusrosa

                                                   Övriga=blå

                                                   Del 28                   

Åh, han är så söt!

Visst var det värt den långa väntan?

Ja, det är han verkligen! Mamma, får jag fråga en sak?

Är det något som är på tok?

Nej nej, jag vill bara be dig om en grej.

Okej, ut med språket, vad är det?

Kan du lära mig att köra bil? Jag vill så gärna ha körkort!

Okej, gumman. Jag övningskör lite med dig imorgon, men jag vill be dig om en tjänst först.

Vad då för tjänst?

Jag vill att du tar barnvagnen och går ut lite med Jake efter skolan. Jag kommer ha fullt upp på mitt nya jobb, så jag kommer inte hinna med det.

Sedan när hade vi en barnvagn?

Haha! Den här har vi haft länge, men den har legat uppe på vinden i många år! Men jag tror att den går att åka i fortfarande.

Mamma, exakt när köpte du den?

För 16 år sedan, tror jag. När jag gravid med dig!

Men den är ju blå!

Ja, det skedde lite missförstånd då. Äsch, det är en lång historia!

Om jag gör det här, kommer du att övningsköra med mig då?

Japp, jag lovar.

(Senare på kvällen!)

Melanie? Vad gör du här ute så här sent?

Jag ville följa med när du promenerar med Jake!

Har du frågat mamma och pappa om lov?

Klart att jag har!

Jaha, då så. Då går vi då! Lite frisk luft är nyttigt för Jake också!

Mamma, vi är hemma nu.

Härligt, men har någon sett till Melanie?

Hon har varit med mig hela tiden.

Utan att säga något?

Vad menar du? Hon sa att hon hade frågat om lov innan hon sprang ikapp mig och Jake!

Det har hon inte gjort, hon har inte sagt något alls om.

Nåja, hon slipper undan skamvrån den här gången.

Övningskör du med mig ikväll?

Ja, men lägg Jake i spjälsängen först bara.

Okej.

Så, är du redo?

Japp, nu kör vi!

Säkert att jag klarar det här, mamma?

Jadå, det här går nog som en dans!Grattis, du klarade det! Du har gjort dig förtjänt av ditt körkort.

Tack så jättemycket, mamma!

Haha! Melanie är visst också sugen på att lära sig köra bil!

Melanie, har inte du en del att förklara?

Jag trodde att du visste bättre än att bara springa ut utan att säga något!

Men mamma, jag ville följa med Lora när hon var ute med Jake.

Du kunde ha sagt något innan du gick!Oj, är klockan så mycket?! Jag måste kila till mitt nya jobb!

Hejdå, mamma!

Lycka till, vi ses i eftermiddag!

Kom igen, Erik! Snälla, förlåt! Jag skulle ha sagt något, men snälla, ge mig inte datorförbud!

Hm...


                                                Fortsättning följer...             

Av Amelia - 14 juni 2011 16:23

Nu, äntligen har jag alla bilder som behövs! Så nu visar jag hur man når giftemål i sims 3 leva livet!

Börja med 2 simmar som bara är bekanta, inte mer. Okej, då börjar vi! Låt dem stå och lära känna varandra en stund.

Sedan säger du först åt den ene simmen att fråga om alma mater. Och sedan får den andra simmen ställa samma fråga.

När de har lärt känna varandra så är det dags att flirta lite. Det är det stora steget mot ett förhållande.

Ungefär nu kan din ena sim bjuda den andre på dejt. Se till att dejten blir en succé eller åtminstone väldigt bra!Simmar som är på dejt får varsitt snurrande hjärta ovanför huvudet. Hjärtat kommer vara kvar tills dejten är slut. Se till att hålla din sims dejt på humör, så hon/han säger att dejten var bra, när de sagt hejdå. När dagen börjar gå mot sitt slut, är det dags att avsluta dejten. Men ungefär nu börjar det bli dags för första kyssen!Efter att ni sagt adjö, så borde "kyss-alternativet" finnas med. Ge den andra simmen "första kyssen". Efter den är du på G med henne/honom! Då kan det passa med en sista romantisk sak innan dejten är slut på riktigt!Be den andra simmen att titta på stjärnorna tillsammans med din sim. Då får båda simmarna humöreffekten "romantik under stjärnorna". Då har du tagit det största steget.

När paret har tittat klart kommer de automatiskt att ställa sig upp igen.  Låt dem göra lite romantiska interaktioner med varandra på kvällen. Som att kela på en soffa, eller något! Nästa dag är ett bra tillfälle att bjuda simmen på en andra dejt. Se till att det börjar hetta till i deras förhållande under andra dejten.  En kyss kan inte skada, det gör det bara lättare. Man måste se till att deras dejter leder någonvart.  Sen kanske det är läge att äta frukost tillsammans? Klicka på en restaurang i staden och välj "ät här" och sedan "ät här med dejt". Då går de två simmarna in och äter och det stärker förhållandet en aning.  Nu kan det passa med lite mer romans. Låt dem göra romantiska grejer med varandra tills båda tycker att den andra är "extremt oemotståndlig".  När din sim tycker att ´den andre är "extremt oemotståndlig" så kan din sim fråga sin dejt om han/hon vill bli din sims pojkvän/flickvän!När de är pojkvän/flickvän så kan din sim fria, och förhoppningsvis får han/hon ett "ja".  Och nu, allt som fattas är festen för bröllopsceremonin. Men den kommer vi till senare!

OBS! Om du skapade ett par som är pojkvän/flickvän från början, så måste paret ändå dejta flera gånger, ända tills den ene tycker att den andre är extremt oemotståndlig. Då kan din ena sim fria! Så du ser, det är svårare i leva livet än i andra sims-spel!Hur som helst, efter frieriet så är det bara bröllopet kvar. Privatbröllop eller offentlig ceremoni? Det är upp till dig! Vad du än väljer så har du kommit i mål. Dina simmar är redo att gifta sig!

Vad tyckte ni om guiden? Kommentera gärna här vad du tyckte om guiden. Tipsa gärna vad jag ska ta upp i relationer nästa gång i en kommentar också!   

Godnatt, kära bloggläsare!            

Av Amelia - 14 juni 2011 12:45

Nu är det äntligen sommarlov! YES! Men det har en liten nackdel, min hemliga förälskelse börjar gymnasiet! Idag var sista gången vi sågs, på avslutningen menar jag.

Pappa ville absolut att jag skulle gå in till hans klassrum och säga hejdå till honom, jag försökte säga att jag inte vågade. Men han övertalade mig till slut! Jag sa hejdå till killen och önskade honom lycka till i gymnasiet. Tänk att jag vågade säga det jag aldrig vågade säga på flera månader!  


Hur som helst, jag ska spela sims 3 snart, så jag kan börja med temat relationer och hur man når giftemål i leva livet. Ni andra som också har leva livet har säkert märkt att det inte är lika enkelt som i vanliga sims 3!  


Just det, en sak till vill jag säga: tävlingen avslutas lördag 18 Juni, så ni får några dagar på er! 

Av Amelia - 13 juni 2011 17:46

Nu har jag startat upp veckans blogg igen. Kommentera med "jag är med" i detta inlägg, så är du officiellt med i tävlingen! För lite omväxling så kan vi testa något mer utmanande, jag vill att ni gör en sim som är så elegant  som möjligt! Jag snackar om långklänningar kavajer, såna saker, ni vet! Ta en bild på honom/henne och lägg på din blogg. Har du ingen blogg så kan du maila bilden till mig.

Jag vill dessutom veta vad simmen heter, dess egenskaper och favoriter. Alltså behöver du ingen blogg, bara en mailaddress!

Lycka till!

PS: Olle (meandmysims) kan inte vara med denna gång!


Relationer har vunnit tema-omröstningen! Så första steget mot giftemål i sims leva livet kommer imorgon efter skolavslutningen! Jippie! Skolavslutning!   

Av Amelia - 12 juni 2011 20:01

Här kommer min machinima S2 del 3! Jag vet att den är sen, men bättre sent än aldrig, eller hur?

Den här gången är det inga minnesbilder med, hoppas ni gillar det ändå!

                 Sådär, hoppas ni förstod det där. Kommentera gärna!  

Av Amelia - 12 juni 2011 13:57

Bara bilder, så ni får försöka gissa vad som hände. Som om det skulle vara svårt, hehe!

                          Jag tror ni kan gissa vad som hände. Kommentera vad ni tror hände!    

Av Amelia - 12 juni 2011 12:37

Ska spela med min machinima nu, så jag kan fixa min machinima S2 del 2! Där ni kommer få se vad som hände med kärleken mellan de där två simmarna.

Ses snart, kära bloggläsare!   

Av Amelia - 11 juni 2011 20:01

Jag vet, jag vet! Jag skulle göra min machinima del 2 idag, men jag har varit ute idag. Jag var ute med mamma hela dagen idag, bio och shopping! Vi såg Kung fu panda 2! Den var helt fantastisk, gud vad bra den var! Jag har kung fu panda 1 här hemma, men 2:an slog den med hästlängder!

Men i alla fall, nu är jag så trött så jag orkar inte ens starta mitt sims och ännu mindre spela det. Gud, det trodde jag att jag aldrig skulle säga! (eller i det här fallet, skriva! hehe!)  

Men jag tar igen det imorgon med 2 delar av min machinima, jag får hålla tummarna på att jag hinner med 2 delar!    

Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards