Simblogg

Alla inlägg under juli 2011

Av Amelia - 31 juli 2011 22:46

Japp! 14 år idag (Resten av kvällen, menar jag!) 15 år imorgon klockan 11:03!  Jag längtar tills imorgon, och tills på tisdag! Då väntar en hel dag på Tivoli i Danmark! Som sagt, längtar efter att få skakas om ordentligt på den Flygande Mattan!

Här är en bild från internet:

Jag vet att min födelsedag inte är förren imorgon, och jag ska inte ha någon större fest. Det har jag aldrig, jag fyller ju år när alla har semester, så därför, såsom varje år, blir det bara jag och mina föräldrar och mormor. Det är lättast och lugnast. Men det hindrar mig ju inte från att publicera en festlig bild, lagom till min födelsedag.      

Ok, nu är det slutsnackat! Jag ska kolla lite på film och sedan genast i säng!   

Av Amelia - 28 juli 2011 00:48

Provade att starta sims 3 här på bärbara datorn, men det gick inte!   Grafik-kortet i den här är för svagt, och sims 3 och 2 är för krävande för just den här datorn. Jag tog inte med sims 2 på semestern för att jag visste att det inte fungerar här på pappas laptop. Lärde mig det redan förra semestern, innan jag fått sims 3. Jag fattar inte att jag inte insåg att om sims 2 inte funkar, varför skulle då sims 3, som är mycket mer krävande än sims 2, fungera?

Synd, jag tog med alla mina sims 3 i onödan. Om jag bara hade förstått det innan vi åkte hit!

Jag får nöja mig med alla andra spel jag tog med, internet och DVD under tiden. Nåja, det var i alla fall värt ett försök med sims 3, även om jag skulle prövat innan vi åkte så hade jag vetat i förväg och låtit sims 3 stanna hemma.

Då blir det nog så att alla bilder jag publicerar kommer från internet, i några veckor framöver.

Längtar till måndag, då är det min dag!

Ses, kära bloggläsare! 

Av Amelia - 27 juli 2011 14:08

Det vi väntade på har äntligen börjat! Fint väder!   Synd bara att det är slut på solskenet på fredag!  

Men i alla fall, det är bara 5 dagar kvar till min födelsedag! Ska bli kul att åka till Tivoli igen, som vi gör varje år på min födelsedag! Längtar efter att få skakas om på Flygande Mattan, min personliga favorit! Och nu pratar jag inte om Flygande Mattan på Gröna Lund, utan den stora på Tivolit i Danmark! Den som bara de lite äldre barnen och några vuxna åker på, jag har åkt den förut såklart! Jag åker den alltid ensam, utan mamma. För hon vägrar åka den, men jag får åka själv och jag älskar det!

Här är en liten bild från internet:

Snygg bild, va?

Dessutom tänkte jag just installera sims 3 på pappas laptop, den enda datorn vi har här på semestern! 

Där hemma är det annorlunda, där har jag mina sims installerade på min egen dator, men den är hemma i mitt rum och väntar, med alla mina sims-familjer!

Ses, kära bloggläsare!

Kommentera gärna!

Av Amelia - 25 juli 2011 16:08

Ända sedan vi kom hit så har det varit oväder, ingen sol, bara regn och storm. Det bästa vädret vi haft hittills är mulet och kyligt. Så sent som igår var det ösregn! Det var så kraftigt regn så ni kan knappast föreställa er, herregud!

Just en snygg början på en 4 veckors semester, va? Just nu är det dock okej med vädret, men vi hade väntat oss bättre än mulet kallt!

Förra året var det härlig sol nästan varje dag, men i år kan man knappast säga soligt och varmt väder! Hoppas att det klarnar upp snart, jag börjar bli trött på det här ruskvädret!

Så här önskar jag att vädret skulle vara här nere:

Bilden är hämtad från internet, det var enklast!

Här är en liten video också:

  

 Ses, kära bloggläsare! Hör av mig en annan gång! 

Av Amelia - 20 juli 2011 23:08

Nu sitter jag och skriver i bloggen från pappas laptop. Jag gick upp 5:00 i morse för att packa ihop mina grejer inför en flera timmars lång bilresa ner till sommarstugan! Vi kom hit när det var dag och ljust ute, men jag orkade inte blogga eller skriva något! 

Nu är det tänkt att vi ska vara här i ungefär 4 veckor, äntligen dags för semester! Så vänta er inte så bra uppdatering under tiden. Jag hör av mig lite då och då, lägger ut simsbilder, videos och lite annat sånt. Men tyvärr inga historier, men det får vara tills vi kommer hem igen! Även om jag tog med mina sims 3, så har jag inga planer att hålla på med historier under semestern! ;)

Tog också med en hel bunt DVD-s och ett par gamla videos, Lejonkungen 2 och Skönheten och Odjuret! Man vet aldrig när man vill se sånt, eller hur?

Vi ses, kära bloggläsare! 

Av Amelia - 16 juli 2011 15:56

Ledsen att delen är så sen. 13/7 var vi på bio i stan, 14/7 glömde jag bort det och igår blev det problem, hela början hade försvunnit! Färgguide, förtext, och bilderna i början var helt puts väck!   

Så, jag skrev om allt. Åh, så jobbigt! Men det här blir det sista som publiceras på ett tag, vi åker snart och inget är packat eller planerat! Men först måste mamma bli frisk först, jag har råkat smitta henne! :(

                                                                                                                         

                                                   Carina=cyan

                                                   Johanna=grön

                                                   Anita=röd

                                                   Tobias=blå

                                                   Lucas=orange

                                                   Allison=rosa

                                                  Joe=ljusgrön

                                                  Martina=lila

                                                  Övriga=mörkt lila

                                                       Del 10                    

"Gäsp... jag är trött, ska bli skönt att få sova lite!"

Nästa morgon...

Redan morgon? Jaha, dags för nya kläder.

Då ska vi se...

...perfekt! Dags för lite frukost, jag är jättehungrig!

"Okej, finns det något man kan äta här? Tydligen måste man fixa sin egen mat här, mot kylskåpet!"

"Få se vad jag kan åstadkomma nu..."

Nej, nu blev det bränt! Usch, hoppas att det går att äta ändå... Mamma är en betydligt bättre kock än jag.

Hoppas att det går att äta, trots att det är hur bränt som helst!

Johanna smakar försiktigt.

Nej, usch! Det här går bara inte att äta! Det smakar pyton! Undrar om de har en brödrost här...?

Och stanken från den här gamla juice-flaskan gör det inte direkt bättre!                Eftersom städerskan inte är här så får jag kasta den själv. Sedan ska jag rosta lite bröd!

Mums, rostat bröd och marmelad har jag åtminstone aldrig misslyckats med.

Jag tror att jag ska ta en sväng ner till marknaden, mamma och Anita ska väl få varsin souvenir härifrån Kina? Har jag tur så kanske jag hittar några fyrverkerier också!

Om jag cyklar går det snabbare!

Ursäkta, jag letar efter ett par värdefulla souvenirer att ta med hem. Jag är bara på resa!

Relikhandlare: Jaha, vi har några vackra reliker här. Vad sägs om den här fina vasen?

Ohh, jättevacker! Jag tar den, har ni något mer? Jag behöver en sak till.

Jaha, låt mig se här vad vi har. Åh, vad sägs om den här vackra, antika skålen?

Oh, så fin! Jag tar den också, tack!

Så, undrar om Diversehandeln har några set med fyrverkerier kvar. Jag går helt enkelt och kollar!   

Har ni möjligen några set fyrverkerier kvar i lager?

Diversehandlare: Du har tur, vi har bara ett set med fyrverkerier kvar i lager. 

Såld!

Hm?

Åh, visst! Jag menar, jag köper det!

Tack, och välkommen åter.

Okej, det börjar bli sent. Det kanske är bäst att jag tränar lite mer Sim Fu och sedan går tillbaka till vandrarhemmet.

Johanna var ensam på akademin den kvällen, men det skrämde henne inte alls. Och efter några timmars träning...

...fick hon det orange bältet!

Okej, krossa en vanlig, tunn bräda. Enkelt!

Sådär, jag lyckades!

"Gäsp... nu måste jag få sova lite, dags att vända tillbaka till vandrarhemmet!"

Ah, kom igen då!

Aj, allt det här bara för att komma åt sitt nattlinne!

"Suck, imorgon är sista dagen på semestern...snart måste jag åka hem igen och tråkigt nog bemötas av Allison!"


 

                                                    Fortsättning följer...                   

Av Amelia - 15 juli 2011 22:34

Jag var nästan klar med Monty del 10, när jag bara skulle kolla igenom allt jag skrivit. Och då upptäckte jag att hela början har försvunnit! Jag fattar inte vad som hände, det bara försvann!   

Jag är ledsen, men jag måste skjuta på det en dag till. Jag fattar inte vad som hände, och utan början så är jag tvungen att skriva om alltihop igen!!   

Varför händer sånt här alltid mig??     

Förlåt, kära bloggläsare!  

Av Amelia - 12 juli 2011 16:49

Så, äntligen har jag alla bilder som behövs för Tiaras liv del 6. Jag vet, den skulle ha kommit för länge sedan, men den förbaskade hostan höll mig ifrån datorn! Visst har jag haft liknande hosta förut, men den här tar definitivt priset! :(   Nåja, här kommer i alla fall Tiaras liv del 6! Enjoy! (njut)

                                                                                                                         

                                                Mariana=ljusrosa

                                                Mio=grön

                                                Tiara=cyan

                                                Alexandra=röd

                                               Josef=orange

                                               Övriga=grå



                                                                                                                          "Hur ska jag börja? Ska jag bara säga rakt ut att hon är adopterad? Jag behöver

Josef´s hjälp med att förklara för henne. Men det blir svårt!"

"Vad kommer hon att säga? Hur kommer hon att reagera? Jag önskar att jag inte behövde berätta något, men jag klarar inte av att hålla det hemligt längre!"          Hej, mamma.

Älskling, vi måste prata.

Om vadå?

Kom, vi letar upp pappa. Vi måste berätta något viktigt för dig.

Så, är du redo för ett stort avslöjande, Tiara?

Bara berätta nu!

Sanningen, kära du, är att du inte är vår riktiga dotter. Vi är inte dina riktiga föräldrar... 

Är det sant, mamma?

Ja, tyvärr är det helt sant.

Så jag är...

...adopterad, ja. Men Tiara, vi älskar dig!

Men vem är er riktiga dotter, då?

Ingen, vi har inget eget barn.

Men vilka är mina riktiga föräldrar då?

Vi vet tyvärr inte, jag hittade dig en kväll, du låg ensam utanför vår dörr.             Tiara, snälla! Se på oss, spring inte iväg!

Varför har ni aldrig sagt något om detta tidigare?

Tiara...

Nej, låt mig bara vara ifred!

Tiara, kom tillbaka! Vänta!

Josef, låt henne gå. Låt henne vara ifred en stund.

"Varför höll de allt detta hemligt för mig så länge? Varför berättade de inte...?"    Tiara!

Tiara, förlåt oss. Vi skulle ha berättat det tidigare...

Nej, förlåt mig, mamma!

Tiara, jag förstår fullständigt att du vill hitta dina riktiga föräldrar nu.

Ja, men jag vet att det är omöjligt.

Säg inte det, kom så tar vi en promenad runt kvarteret. Om vi har tur så kanske vi stöter på dina riktiga föräldrar, det är i alla fall värt ett försök.

Menar du det?

Ja!

Okej, vi går! Och tack!

Tiara, titta där!

Vilka är de?

Om jag visste det, skulle jag tala om det för dig.

Jag går lite närmare! Vänta här!

Okej, men var försiktig.

"De ser bekanta ut, på något vis. Som om jag hade sett dem förr... men jag minns inte när eller vart... ojdå, den där mannen har sett mig!"

Hallå där, vem är du?

Ehm... jag...

Är det någon där, Mio?

Det står en liten flicka där borta!

"Åh nej! Vad ska jag säga?"

Vem är du?

Akta dig, Mariana!

Men det är ju bara en liten flicka.

Åh! De bruna ögonen...

Ni tänker väl inte göra något med mig?

Nejdå! Du behöver inte vara så rädd!

Vad heter du?

Tiara.

"Kan detta vara vår dotter?"

De där ögonen...

Vadå "de där ögonen"? Vad menar du?

Dina ögon... precis såna mörkbruna ögon hade vår dotter.

Vad hände med henne, då?

Vi var tvungna att lämna bort henne när hon var nyfödd.

Men i så fall... jag har vuxit upp hos familjen von Klane.

Mariana, du menar väl ändå inte...?

Varför inte? Hon har samma ögon som vår dotter, samma namn och hon lämnades också bort till familjen Klane.

Jag tror faktiskt att det här är vår lilla flicka.

Det här gick lite för fort, kan ni förklara lite tydligare?

Följ med här, vi ska berätta allt för dig.

Men tänk om det här inte är vår dotter?

Försök tänka lite, Mio! Jag tror inte att det är ett sammanträffande att vår dotter och den här flickan har så otroligt många likheter!


                                                  Fortsättning följer...                  
























Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards