Simblogg

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Amelia - 22 augusti 2011 14:16

Så, äntligen är allt klart och jag har tid att publicera avsnittet. Jag tog alla foton igår kväll. Men jag hann inte med så mycket mer än att äta och sedan förbereda mig för skolstarten.

Hela första veckan kommer vi sluta 12:00, så jag kommer ha tid att ägna mig åt bloggen och lite andra grejer efter skolan.

Men nu kommer i alla fall Tiaras liv del 7, hoppas ni gillar delen!

                                                                                                                         

                                               Mariana=ljusrosa

                                               Mio=grön

                                               Tiara=cyan

                                               Alexandra=röd

                                               Josef=orange

                                               Övriga=grå

                                                                                                                         

Vänta lite, jag förstår inte vad ni menar nu.

Vad vi menar är att vi har en dotter, men vi har inte sett eller hört något från henne på de 7 åren som gått sedan vi lämnade hon von Klanes! 
Vi var tvungna att lämna bort henne, vi hade inget val. Och det var för hennes eget bästa, vi ville ge henne ett bra liv, ett som vi inte hade någon som helst chans att kunna ge henne.

Få se om jag har förstått det här rätt, ni lämnade bort er dotter i hopp om att hon skulle bli lycklig hos en annan familj?

Ja, det stämmer ganska bra det.

Ni tyckte att er överlevnad var viktigare än er dotter?

Nej! Vi ville så gärna ha kvar henne. Vår dotter var vår ögonsten, vår lilla skatt. Det fanns inga ord som kan beskriva hur mycket vi älskade henne. Vi ville bara hennes eget bästa, men vi, som nästan inte hade någonting, var tvungna att lämna bort henne.

Ja, precis. Vi hade inget val! Och nu står vår dotter framför oss, du kan inte vara någon annan än Tiara, vår lilla flicka.

Jag tyckte att ni verkade konstiga, men nu vet jag att ni är galna! Jag kan inte vara er dotter! Det är omöjligt!

Varför skulle det vara omöjligt?

Jag vet inte hur, men det är helt och hållet omöjligt att jag skulle vara er dotter!

Men lugna dig, och tänk efter!

NEJ! NI ÄR TVÅ GALNINGAR SOM INBILLAR ER ATT JAG SKULLE VARA ER DOTTER!!

Men Tiara, älskling! Vänta, spring inte iväg!

Jag tänker inte stanna en minut till!

Tiara, vad hände?

Det spelar ingen roll längre, nu går vi hem! Jag vill härifrån, nu!

Väl hemma berättade Alexandra för Josef vad som hände där ute.

...Och ni bara gick därifrån?

Ja, Tiara hade så bråttom hem igen av någon anledning.

Var de inte hennes biologiska föräldrar?

Jag vet inte, men tydligen hade de pratat en massa om sin dotter, men sedan sagt att Tiara var deras dotter.

Jag har en känsla av att Tiara kommer vilja träffa dem igen, så småningom.

Kanske det. Nåja, borde inte du gå till jobbet nu?

Jodå, jag skulle precis gå.

Ha en trevlig dag, älskling.

10 år senare...

God morgon, mamma och pappa.

Har du sovit gott, gumman?

God morgon, Tiara.

Öhm, det är något jag skulle vilja fråga.

Jo, såhär är det: jag är ju 17 år nu, och jag skulle gärna vilja träffa mina riktiga föräldrar igen. Du vet vilka jag menar, mamma.

Oj, det var ett oväntat önskemål.

Jag vet, men jag har fattat beslutet att försöka hjälpa dem till ett bättre liv. Så kan jag flytta in till dem. Hängde ni med?

Vill du flytta in till dem? Och lämna oss?

Hör här, jag älskar er, ni har tagit hand om mig sedan jag var ett spädbarn, men jag vill få en chans att lära känna mina biologiska föräldrar. Och jag kan ju alltid hälsa på er.

Jag visste att hon skulle be om det här någon gång, Alexandra.

Du har rätt, vi borde inte neka en sådan önskan. Tiara, du har rätt, vi åker till dem, du och jag.

Toppen! Kom nu då!

Stopp där, sakta i backarna nu! Vi kan inte bara gå dit, vi vet ju inte om de har flyttat under de senaste 10 åren!

Det tror jag inte, det får bara inte vara så...


                                            Fortsättning följer...          



Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards