Simblogg

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Amelia - 19 april 2013 21:45

Hejsan, kära läsare! Ni känner säkert till fusket testingcheatsenabled true i the sims 2 och 3, men jag slår vad om att ni inte visste att faktiskt kan få tillgång till alla funktioner som det fusket ger i Sims Medeltiden. Jag har faktiskt inte själv lyckats klura ut hur man gjorde förrän ganska nyligen, och nu när internet är tillbaka så tänkte jag att jag skulle visa er hur man gör. Det är lite knepigt, för det är inte som i vanliga sims att man bara skriver in koden. Med detta kan man dra upp eller ner hunger-och energimätaren eller relationsmätaren till andra simmar. Du kan fokusera helt på uppgifterna istället för att ödsla tid på att bygga upp relationen med en annan sim för att kunna slutföra en uppgift. Eller om du har ett uppdrag med mer än en sim och de är på uselt humör. Dra upp mätarna bara, så kan du fortsätta med uppdraget direkt.

Jag har Windows XP fortfarande, så det kanske ser lite annorlunda ut för er som har Windows 7 eller Vista (eller vad ni nu har), men man gör på samma sätt.

 

1. Gå in under "mina dokument" och välj "lokal disk (C:)" eller vilken hårddisk som du har Medeltiden installerat. (Förutsatt att du har sims medeltiden över huvud taget)

 

2. Välj "program" i listan med mappar som dyker upp.

 

3. Dubbelklicka på mappen "Electronic Arts"

 

4. Klicka nu på "GameData".

5. Dubbelklicka på mappen "shared".

 

6. Härnäst, dubbelklicka på mappen "NonPackaged"

 

7. Dubbelklicka på mappen "Ini". Nu är det nästan färdigt!

 

8. Högerklicka på "Commands"

9. När du har högerklickat på "Commands" kommer denna lista dyka upp. Välj "egenskaper"

 

10. Detta är jätteviktigt, se till att "skrivskydd" är avaktiverad innan du ändrar konfigurationsinställningarna! (vi kommer till det strax)

 

11. Ta bort 0 och skriv dit 1 istället, som jag har gjort. Klicka sedan på "spara som" och spara filen på skrivbordet. Högerklicka på "Commands" igen och välj "egenskaper" och aktivera "skrivskydd" igen.


Kom ihåg att ändringarna inte stöds, så för att undvika problem, byt ut 1 mot 0 igen när du har stängt av spelet!

 

12. Ersätt "Commands"-filen i mappen med den nya "Commands"-filen från skrivbordet. Svara "ja" om datorn frågar om du vill ersätta filen.


Nu är det klart! Det borde bli lite lättare att hålla ordning på simmarna i vissa, krångliga uppdrag med fler än 1 sim.

Var det något du inte förstod? Skriv då din fråga i frågerutan. Var detta användbart? Vad tyckte du om det här tipset? Kommentera!

                                                                                                                                                                   

PS. Om det är nödvändigt, så kan du titta på den här videon istället:


                                                                                                                                                                

Hur som helst, ha en skön helg, kära bloggläsare!




Presentation


Välkomna till min blogg!
Denna blogg har varit aktiv i 4 år och har nu blivit en frågeblogg. Jag kommer alltså inte skriva fler inlägg, men jag besvarar fortfarande frågor. Så fråga på! :)

Statusinformation

Nuvarande status:

Jag är: online/offline! 

-

 

Kommande: -

Veckans blogg

Det finns ingen tävling på bloggen för tillfället.

Era kommentarer är viktiga!

Din kommentar är viktig både för bloggen och för mig.

Era kommentarer får mig att vilja fortsätta blogga, så glöm inte att kommentera--även om inlägget kanske inte är världens mest intressanta.

 

De enda kommentarer som tas bort är reklam, spam eller klagomål som inte bygger på något. Har du ett klagomål, så vill jag alltså att du även skriver och motiverar för mig varför du tycker så. Då kan jag tänka på det till nästa gång.

Innan du frågar eller kommenterar:

                    Frågor
Jag svarar på frågor så snabbt jag kan, men jag vill att ni tänker på detta innan ni frågar:

1. Ställ inte samma fråga flera gånger.
2. Spam eller löjliga frågor kommer att tas bort. 
3. Se till att du fått med allt innan du skickar frågan.
4. Se till att helst använda skiljetecken i dina meningar.
5. Jag lägger inte ut installationskoder på bloggen, ber du om en kod skickar du din fråga via mail, skicka frågan till Amie.phl@Gmail.com 
   

            Kommentarer
1. Spam eller löjliga kommentarer kommer att tas bort.

2. Använder du min blogg för att sprida reklam för din eller någon annans blogg, löper du risken att blockeras.

3. Klagomål, grov kritik eller elakhet kommer att tas bort.

4. Om uppdateringen försämras, påminn mig lugnt och sansat istället för att häva ur dig elakheter. 

5. Kommentera inlägget, inte om saker som inte alls har med inlägget att göra!

Fråga mig något om sims!

394 besvarade frågor

Omröstning

Ser du fram emot Sims 4?
 Absolut!
 Ja, antar jag.
 Kanske...
 Nej, sims 3 är redan så bra.
 Jag spelar inte ens sims!
 Sims 4?

Senaste inläggen

Do you need a translation?

If you need a translation, just select your language in the menu below to translate my blog:

Gästboken

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards